,,Grigore Vieru, poetul care ne unește”
Prof. Daniela Orășanu- Școala Gimnazială Nr.7
Botoșani
Prof. Romică Orășanu- Școala Gimnazială ,, Sf.
Nicolae ” Botoșani
Motto: "Dacă visul unora a fost
să ajungă în Cosmos, eu viața întreagă am visat să trec Prutul ."
Grigore Vieru
COORDONATORI DE PROIECT: Prof. Orăşanu
Daniela, Prof. Orăşanu Romică,
Bibliotecar- Brândușa
Coteț
PERIOADA
DERULĂRII PROIECTULUI : 25 ianuarie - 27
februarie 2018
ARGUMENT:
Rămas în amintirea românilor de pe ambelor maluri
ale Prutului ca poet iubitor de neam, care a slăvit mama în
poezia sa și care l-a avut mereu ca model pe Eminescu, Grigore Vieru a avut o
intensă activitatea dedicată copiilor. Un detaliu poate mai puțin cunoscut
publicului românesc e că el este autorul versurilor din cântecele care apar în
cunoscutul film „Maria Mirabela”.
Întâlnirea cu poezia românească a
fost lumina ce ne-a luminat, spunea el adeseori, auzeam limba noastră cea
sfântă cu atâta muzicalitate, apoi citind mari scriitori clasici români ca
Eminescu, Goga, Bacovia, Rebreanu, Coșbuc, Sadoveanu, Arghezi, Blaga, apoi mai
tinerii Labiş, Nichita Stănescu, Păunescu, Ioan Alexandru, atunci a intrat în
sufletul marelui Grigore Vieru definitiv poezia românească, românismul, cum ne
spunea în timpul vieţii însuşi poetul.
Grigore Vieru a rămas în
memoria românilor din stânga și dreapta Prutului ca poetul care și-a iubit
mama, care l-a iubit pe Eminescu și care și-a iubit patria
românească și scrisul ei latin. Mai târziu mărturisea că pentru el
iubirea de neam era un dat întipărit în ființa sa: „Dragostea mea pentru cuvântul românesc, pentru cântecul nostru,
pentru tot ce este național, am moștenit‑o prin instinct. Mie nu mi‑a spus
nimeni la școală că sunt român, toți îmi spuneau că vorbesc altă limbă.
Instinctiv, glasul sângelui mi‑a spus că limba mea este cea română”.
SCOPUL:
- cunoaşterea şi preţuirea operei marelui poet;
OBIECTIVE:
1.- să
înregistreze date biografice referitoare la viaţa poetului;
2.-să realizeze
desene inspirate din opera scriitorului;
3.-să compună poezii
şi eseuri inspirate din opera sa;
4.-să lucreze în echipă pentru realizarea unei
cărţi uriaşe, pe măsura poetului, care să cuprindă: creaţii şi desene ale
copiilor, scrisori adresate acestuia sau personajelor sale etc.
5.-să colecteze
materiale pentru muzeul etnografic, ajutând la realizarea expoziţiei;
METODE / TEHNICI DE LUCRU:
Întâlniri de lucru, dialoguri,
expuneri, expoziţii, ateliere de lucru, vizionare film video/audio, albume foto, portofolii.
BENEFICIARI:
- -direcţi: elevi, învăţători, părinţi, bunici, bibliotecari.
- -indirecţi: părinţi,
bunici, vizitatori ai expoziţiei, invitaţii de la activitatea de final,
alţi elevi ai şcolii ;
LOCAŢIA:
- biblioteca şcolii
- sălile de clasă
- sala de festivităţi a şcolii
4. Biblioteca
Judeţeană ,, M. Eminescu” Botoşani – secţia- împrumut pentru copii
RESURSE:
1. * materiale : - cărţi cu poezii scrise de Grigore Vieru,
portretul scriitorului, fişe de concurs, calculator, C.D.-uri cu filme video, ,
D.E.X. , acuarele, coli de hârtie şi de desen, hârtie glace şi creponată, lipici,
coli duplex, carioci, polistiren, obiecte pentru organizarea unei expoziţii.
2. * umane : elevii
claselor a II-a C şi a VI-a, profesori, directorul şcolii, consilierul educativ
al şcolii, părinţi, invitaţi.
REZULTATE
AŞTEPTATE :
- realizarea de către elevi a
portofoliilor ,,Grigore Vieru”;
- expunerea desenelor şi
colajelor în cadrul unei expoziţii
-
realizarea unei cărţi uriaşe, pe măsura povestitorului, care să cuprindă:date
bibliografice, creaţii şi desene ale copiilor, scrisori adresate poetului sau
personajelor din poezii,etc.
- organizarea unui mini-parc tematic;
- publicarea eseurilor şi poeziilor inchinate poetului
în revista şcolii şi alte publicaţii;
- aprecieri
din partea invitaţilor;
CONŢINUTUL PROIECTULUI
NR. CRT
|
ACTIVITATEA
|
LOCUL DE
DESFĂŞURARE
|
PERIOADA/
|
1.
|
* Să ne amintim de Grigore
Vieru !
-popularizarea
proiectului în rândurile elevilor;
- stabilirea termenului şi a timpului derulării proiectului;
- organizarea colectivelor de
elevi, planificarea activităţilor;
-prezentarea de date
biografice;
-
audiţie : poezii ale marelui poet
- împărţirea
responsabilităţilor şi a sarcinilor de lucru;
(realizarea unor
desene inspirate din opera scriitorului, colectarea de fotografii, imagini);
|
SCOALA GIMNAZIALĂ NR.7 BOTOŞANI
|
25
ianuarie 2018
|
2
|
- prezentare ppt. ,,Grigore Vieru- poet
basarabean”
- vizită la bibliotecă cu scopul de a
împrumuta cărţi de şi despre poet
- sarcini de lucru:
realizarea unor desene inspirate de opera scriitorului, învăţarea rolurilor,
creaţii;
- activitate
atreprenorială ,,Portretul mamei”
|
Biblioteca
Județeană ,, Mihai Eminescu” Botoșani
Școala Gimnazială Nr.7 Botoșani
|
08 februarie
2018
|
3.
|
-
prezentarea video a filmului ,, Moldova de dincolo de Prut”, urmată de
discuţii;
-Cerc de
discuţii – elevi, părinţi, bunici;
- ,,Grigore
Vieru printre noi” – realizarea lucrării colective :colaje, desene, recitări
|
Școala Gimnazială
,,SF. NICOLAE” Botoșani
|
15 februarie
2018
|
4.
|
-
prezentare de carte ,, Abecedarul”
-
dramatizare- împărţirea rolurilor copiilor;
- recital de poezie
|
Biblioteca
Școlii Gimnaziale Nr.7 Botoșani
|
22 februarie
2018
|
EVALUAREA PROIECTULUI:
Evaluarea se
realizează pe întreg parcursul derulării proiectului prin: portofoliile elevilor, expoziţie, creaţii ale copiilor, concurs tematic, momente artistice
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu